Als nieuwe toppartner gaat RauwCC topsporters helpen om ook op social media te scoren

Veel Rotterdamser vind je ze niet: ondernemer Maarten Reijgersberg en RauwCC. Vandaar dat het communicatiebureau met de focus op social media op voorhand uitstekend past bij Rotterdam Topsport. Het bedrijf heeft zich als Toppartner aan ons verbonden. Een rol waarin Re­ij­gers­berg en zijn collega’s Rotterdam Topsport en topsporters gaat helpen om meer te halen uit hun activiteiten op social media.

54-191217-ML Rotterdam Topsport Holland Casino_DSC9362.jpg

De nieuwe Toppartner werd 17 december voorgesteld tijdens de Sponsor X-MAS meeting in Holland Casino. Op de vraag van presentator Peter Schuiten waarom Maarten Reijgersberg meteen voor het hoogste ging, antwoordde die: “Waarom niet? We doen het maar gelijk goed. Mijn business partner Jeroen Soeterbroek is met Connect Holland al sinds jaar en dag Toppartner. Dan kan ik niet onderdoen, hè…”

Social media beter benutten
RauwCC heeft ook veel te bieden, zo bleek in de toelichting van Maarten. Het bedrijf stelt zijn expertise beschikbaar. Het doel daarvan is dat sporters, die door Rotterdam Topsport worden ondersteund, zich beter kunnen positioneren. “We zijn al begonnen om hen te ondersteunen om hun sociale media-kanalen klaar te hebben voor Tokyo, maar ook daarna. We geven hen trainingen en adviezen – soms in een groep, soms individueel.”

Die positionering wordt steeds belangrijker, heeft Maarten Re­ij­gers­berg gemerkt. “Vroeger sponsorden bedrijven vooral clubs. Tegenwoordig zijn individuele sporters zeer interessant. Dan is het wel van belang dat die sporter daar goed mee om kan gaan. Daarnaast moet elke sporter nadenken over zijn of haar carrière ná de sport. Dan is het belangrijk om een netwerk en social value te hebben opgebouwd waarop je dan kunt teren.”